Nemovitosti
pro porovnání: 0

Prodej nemovitosti naruby

Dnes se budeme věnovat problému, který bohužel může nastat. Nabízíte svou nemovitost k prodeji, ale stále se neobjevil kupec, který by byl ochotný alespoň zahájit jednání o ceně. Důvodů může být mnoho a zabývali jsme se jimi v jiném článku. Jaké je však řešení?  Pokud jste v podstatě splnili všechny parametry možných důvodů (viz 11+1 důvod, proč se Vaše nemovitost neprodává) a stále není situace vyřešena, máme pro Vás tip. A to je prodej nemovitosti naruby.

V čem to kouzlo spočívá? V obráceném prodeji. Prodej nemovitosti lze totiž realizovat nejen přímo, přes realitní kanceláře nebo vlastní cestou, ale také prostřednictvím veřejné dražby či elektronické aukce. Prostřednictvím nástrojů, které naopak cenu zvyšují. Princip je vcelku jednoduchý. Oproti veřejné dražbě, která probíhá dle speciálního zákona, je elektronická aukce v podstatě nabídkový nástroj realizovaný pod záštitou základní legislativy a má jednu nespornou výhodu. Není totiž přímo závazný, jako je to např. u veřejné dražby. V čem to spočívá? Za předpokladu, že dáte nemovitost do dražby (a my můžeme tento nástroj vřele doporučit, za předpokladu splnění určitých podmínek) a zájemce Vaši nemovitost vydraží (rozuměj: udělá příklep a cenu zaplatí), již není cesty zpět. Nemůžete říct, že nemovitost za těchto podmínek prodat nechcete. Ale elektronická aukce toto v podstatě umožňuje.

A nejen to. Většinou lze dosánout velmi zajímavé konečné ceny. Proč? Základní premisou pro tyto prodeje je totiž nabídková cena nižší, než je tzv. cena tržní či obvyklá. Znamená to, že když vlastníte nemovitost v hodnotě cca 4 mil. Kč, nabídková cena (rozuměj: cena vyvolávací) by měla být max. na 70% této hodnoty. Čím nižší je tato vyvolávací cena, tím větší zájem nabídka vyvolá. A čím více účastníků aukce, tím vyšší konečná cena. Není tedy třeba se tohoto zajímavého nástroje bát. V případě, že realizátor (zprostředkovatel) zajistí dostatečnou propagaci aukce, zájemců se najde dostatek. Výsledek takové "bitky" v aukci může být tedy nakonec lepší, než původně navrhovaná cena při běžném prodeji. Protože co si budeme povídat, všichni jsme hraví a všichni máme rádi soutěže. Stačí se podívat např. na aukro, za kolik se nějaký zajímavý předmět může "vydražit", když je nabízen v aukci.

A pokud se nepodaří docílit ceny, kterou jste požadovali, aukce se dá ukončit bez toho, že by Vaši nemovitost někdo koupil za příliš nízkou cenu. Je to spíš vodítko pro Vás, že jsou Vaše představy o ceně třeba příliš vysoké. Pro určení opravdu reálné hodnoty nemovitosti je totiž tento nástroj naprosto bezkonkurenční a pro prodávající v podstatě bez rizika.

Chcete více informací? Volejte 607 990 651 nebo pište info@econreal.cz. Rádi Vám zodpovíme dotazy.

 

 

Archiv